دبیرکل حزب سبز ایران در گفتگو با جام جم آنلاین:

 عملکرد دولت باید وفاق ملی را نشان دهد | هیات دولت مظهر وحدت و انسجام باشد

دبیرکل حزب سبز ایران گفت: برای اینکه شعار وفاق ملی از آسیب به دور بماند نیاز است که دولت باید به گونه‌ای عمل کند که این مفهوم در عملکرد و موضع‌گیری‌هایی که انجام می‌دهد، مشهود باشد.
دبیرکل حزب سبز ایران گفت: برای اینکه شعار وفاق ملی از آسیب به دور بماند نیاز است که دولت باید به گونه‌ای عمل کند که این مفهوم در عملکرد و موضع‌گیری‌هایی که انجام می‌دهد، مشهود باشد.
کد خبر: ۱۴۷۰۳۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، حسین کنعانی مقدم درباره اینکه دولت چگونه می‌تواند بحث وفاق ملی را از مقام شعار فراتر ببرد؟ توضیح داد: زمانی ما وحدت، انسجام و وفاق ملی را در حد هیات دولت مطرح می‌کنیم که ترکیبی از جناح و گروه‌های مختلف سیاسی باشند. در این خصوص می‌توان گفت معرفی وزرا از سوی آقای پزشکیان و رای اعتمادی که مجلس به آن‌ها داد تا حدودی حاوی این پیام بود.

وی ادامه داد: البته مهم است که هیات دولت نیز مظهری از وحدت و انسجام باشد و به صورت جزیره‌ای عمل نکنند. در واقع کابینه نیز باید وفاق داشته باشند، زیرا ممکن است برخی وزرا خط مشی سیاسی متفاوتی داشته باشند و از جناح‌های مختلف وارد کابینه شده باشند.

دبیرکل حزب سبز ایران تاکید کرد: اگر وزرا با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و کار تیمی منسجمی انجام بدهند می‌توان ابتدا در حد دولت شاهد وحدت و انسجام بود و پس از آن نتایج این وفاق را در ساختار اجرایی کشور نیز مشاهده کرد.

کنعانی مقدم با بیان اینکه نباید اجازه داد که جامعه به سیاه چاله دوقطبی سقوط کند، عنوان کرد: دو قطبی کردن جامعه سبب آسیب دیدن انسجام و وحدت ملی می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین آقای پزشکیان باید تلاش کند تا در سطح عمومی کشور وحدت و انسجام ایجاد شود و با افزایش وفاق جامعه از بحث دوقطبی عبور کند.

دبیرکل حزب سبز ایران درباره اینکه برای وارد شدن بحث وفاق ملی به فاز عملی باید چه شرایطی فراهم شود؟ به جام جم آنلاین گفت: قطعا تصمیم‌های هیات دولت در این خصوص تاثیرگذار است. 

کنعانی مقدم ادامه داد: مصوبات دولت، همراهی دولت با مجلس و دیگر ارکان مختلف و حمایت مردم از تصمیمات دولت می‌تواند نشان دهنده وفاق ملی باشد.

وی با اشاره به اینکه نباید وفاق ملی را فقط در هیات دولت دید، توضیح داد: باید کل جامعه را در مسیر وفاق ملی قرار دهیم تا وحدت و انسجام ملی شکل بگیرد.

دبیرکل حزب سبز ایران عنوان کرد: وقتی دولت کارآمد باشد سرمایه اجتماعی نیز افزایش خواهد یافت و این مساله به دولت کمک می‌کند تا راحت‌تر بتواند از مشکلات و موانع عبور کند و در مجامع بین‌المللی نیز از قدرت چانه زنی بیشتری برخوردار باشد.

وی ادامه داد: رسیدن به این اهداف منوط بر این است که مردم از اقدامات دولت حمایت کنند. این در حالی است که دولت زمانی می‌تواند از حمایت مردم به عنوان سرمایه اجتماعی برخوردار باشد که پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

کنعانی مقدم درباره اینکه چگونه می‌توان مانع آسیب دیدن شعار وفاق ملی شد؟ نیز توضیح داد: برای این مهم دولت باید به گونه‌ای عمل کند که این مفهوم در عملکرد و موضع‌گیری‌هایی که انجام می‌دهد خود را نشان دهد.

به گفته دبیرکل حزب سبز ایران دولت نباید به شکل جزیره‌ای عمل کند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر می‌توان گفت مهمترین عامل اصلی وفاق ملی یکصدایی دولت، دولت و مجلس و در نهایت تمام نهاد‌ها و افرادی است که در مسیر تحقق وفاق ملی هستند.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: در واقع مردم به افرادی که مدعی این مساله هستند، نگاه می‌کنند و متوجه می‌شوند که آیا این افراد به وحدت و انسجام تعهد دارند یا نه؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها